Bernd Koller

Koller
Koller: Das Reich der Poesie, 2006, Mischtechnik auf Papier, 28x38 cm
Bilder
Koller: Erweiterung der Landschaft, 2009, 24 x 31, Mischtechnik auf Papier
Koller: O.T, 2009, Mischtechnik auf Papier
Koller: Forschungen, 2006, Mischtechnik auf Papier, 55x74 cm
Koller: Nicht die Blaetter..., 2007, 100 x 140 cm, Mischtechnik auf Papier
Koller: Sonne, Mond und Sterne, 2006, Mischtechnik auf Papier, 38x28 cm
Bio/Austellungen
Bernd Koller

(* 1971, Österreich).

Austellungen:

1991
Galerie Zell am See
1994 Galerie Ulysses, Wien (Beteiligung)
1999 Galerie Lang, Wien
Galerie Heike Curtze, Salzburg (Beteiligung)
2000 Galerie Zell am See
Kunstverein Werfen
Alte Schmiede, Wien
Cité International des Arts, Paris (Beteiligung)
2001 Galerie Heike Curtze, Wien, Salzburg
"Zauber der Zeichen", Rupertinum Salzburg (Beteiligung)
Kunstforum der Bauholding, Klagenfurt
2002 Galerie Zell am See
2003 Galerie Heike Curtze im Zeughaus Radstadt (Beteiligung)
"Spotlight 02", Rupertinum Salzburg
Galerie Heike Curtze, Salzburg (Beteiligung)
Salzburger Landesregierung, Chiemseehof
2004 "Querschnitt", Galerie Heike Curtze (Beteiligung)
"Vision einer Sammlung", Museum der Moderne Salzburg (Beteiligung)
2005 Galerie Heike Curtze, Wien (Katalog)
2006 EISLER-PREIS
Galerie Heike Curtze, Salzburg
ARCO Madrid
Austrian Art
Meulenstein Srt Museum, Bratislava
Meisterzeichnungen VI, Galerie Lang, Wien
2007 Tresor im BACA Kunstforum, Wien
Galerie Heike Curtze, Salzburg (Beteiligung)
Info

Bernd Koller

 

The works of Bernd Koller are handling different sources.


There are these pictures which are not dealing with the subjects but with the appereance of their forms out of the not formed, or, their dissapearing into them.


It's furthermore the relationship between the observer and the observed, respectively the question in which relationship memories stand to just experienced.


Therefore Koller is giving a riche choice of recognizable symbols as fishes, butterflys, salamanders, pallets... These are symbols for ideas of the image. These roll can also take literal citation.


Is the spectator seeing Kollers first ideas or the memorie to them. Is he seeing this from outside or make he part of the cognition. Is he a spectator which looks at himself as a spectator?