Dominique Evrard
Bio/Austellungen
Dominique Evrard
(* 1950, Lille, Frankreich)
Zwischen 1970 und 1980 verschiedene Filmproduktionen, Es folgen ethnographische Filme, danach widmet sich der Künstler ausschließlich seiner fotografischen Arbeit.
Seit 1988 ist Evrard Mitglied der Vereinigung „La Viedes Formes“, eines internationalen Workshops für experimentelle Gestaltung, zudem Künstler aller Sparten eingeladen werden (Chalon-sur-Saone, New York).
Seit 1988 ist Evrard Mitglied der Vereinigung „La Viedes Formes“, eines internationalen Workshops für experimentelle Gestaltung, zudem Künstler aller Sparten eingeladen werden (Chalon-sur-Saone, New York).
1975 | Fotoreportage über den Jarding des Tuileries in Paris des amerikanischen Bildhauers Mark di Suvero |
1973-1976 | Zusammenarbeit mit C.R.A.C.A.P. und dem Ecomusée du Cresot (Saône und Loire) |
1976 |
"Dominique Lagru, peintre naif et autodidacte", 30-minütiger Film |
1975 |
"Véloscopie", Kulturchef FR3 Bourgogne "Sous couleurs de...", audiovisuelle Installation, Maison de la Culture (Chalon sur Saone) |
1976 | "Architecture et friches industrielles" |
1976-1979 |
Organisation eines Recherchestudios f. audiovisuelle Kunst, Basis: Erstellung eines audiovisuellen Inventars für Frankreich (INA), Archiverstellung |
1986 |
"Bsitrots et quartiers", Einzelausstellung, Text von Christian Bobin |
1987 | Galerie R.G.M, Lille, Einzelausstellung Ab diesem Jahr widmet sich der Künstler ausschließlich der Fotografie. Aufenthalte in Jugoslawien (1987), Ägypten und New Xork (1989), Russland (1993) |
1988 | Ausstellung im Centre culturel francais, Zagreb und Skopje |
1992 | "Figures", COMEF, Chalon sur Saone, Ausstellungsbeteiligung |
1993 | "Correspondence", La Vie des Formes, Chalon sur Saone, Ausstellung zusammen mit dem Bildhauer Paul Wallach |
1994 | Ausstellung im Völkerkundemuseum St. Petersburg, ferner im "Écomusée de la Bresse", Pierre de Bresse F.I.A.C., Galerie Grève, Paris Aufenthalt in Rom |
1995 |
Galerie Karsten Grève, Paris, Einzelausstellung Aufenthalte in Lissabon, Venedig und Luxemburg |
1996 |
Galerie Blanche, Peyrus (Drome), Ausstellung zusammen mit dem Bildhauer Serge Landois Galerie Heike Curtze, Wien Aufenthalte in Österreich und China |
1997 |
"Muséologie et mémoire", Ausstellung im "Laboratoire de Recherche des Musées, Frankreich Galerie Fotoforum West, Innsbruck "Scultures en libérté", Video, 21 min, über Mark di Suvero Aufenthalt in Griechenland |
1998 | Aufenthalt in Vietnam, Florenz und Island |
1999 | GalerieLiving Art Muséum, Nord-Süd-Fahrt, Reykjavik
Aufenthalt in Senegal
Galerie Blanche, Peyrus (Drome)
Galerie Bruno Mory, Besanceuil (Saone-sur-Loire) mit den Bildhauern Georges Meudra und Jean-Patrice Rozand
Aufenthalt in Texas und Neu-Mexiko |
2000 | Aufenthalt in Korsika, Yemen und Sizilien Salon Paris-Photo, Einzelausstellung, Galerie Bruno Mory |
2001 | Aufenthalt in Kuba und Marokko
Ausstellung Galerie Terres Est-Ouest, Lain (Yonne)
Aufenthalt in Portugal Salon Paris - Foto, Einzelausstellung, Galerie Bruno Mory |
2002 | Aufenthalt in der Villa "La Gambéraia", Florenz
Toskanareise
Galerie Bruno Mory,Besanceuil, Saône et Loire, zusammen mit den Bildhauern
Jean-Patrice Rozand und Charlie Simonds
Galerie Caterina Pazzi, Rom
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2003 | "Arte, Artisti e giardini", Villa La Gambéraia, Florenz
Aufenthalt in Neapel
Reise durch Osteuropa und Finnland
ArtParis, Galerie Denise Cadé, New York
Galerie Bruno Mory, Besanceuil, Ausstellungsbeteiligung |
2004 | Galerie Heike Curtze, Wien
Galerie Caterina Pazzi, Mailand
Galerie Heike Curtze, Berlin
Galerie Bruno Mory, Besanceuil, Ausstellungsbeteiligung
Galerie Heike Curtze, Salzburg
ArtParis, Galerie Denise Cadé, New York
Galerie Bruno Mory, Besanceuil, Tryptique, Angers
Reise durch Süditalien, Marokko und nach Neapel
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2005 | Chateau du Grand Jardin, Joinville sur Marne
"La Gambéraia, un jardin italien", Galerie Bruno Mory, Besanceuil
"La Photographie en attente des sculptures", Chateau de Cormatin, Saone/Loire
Reise durch Méxiko
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2006 | "Paris", Galerie Denise Cadé, New York
"Autoportrait", Ausstellungsbeteiligung, Galerie Bruno Mory, Besanceuil
"La photographie, mutation poétique de la réaltité", Galerie Heike Curtze, Wien
Reise durch die Türkei und Portugal
Galerie Michel Roorick, Salon Linéart, Gent
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Bibliographie:
1990 | Milieux, Nr. 18, Ed. Champvallon. |
1993 | Partde l’Ombre, Ed. Albert Skira, Genf |
1994 | Nioques, revue poétique, Nr. 8, Ed. La Sétérée. |
1997 | L’Animal, Nr. 4 |
1998 | L’Animal, Nr. 6 |
2001 | Passages à l’encre, Sonderausgabe, 90 Exemplare |
2003 | Voyages, Ed. Benteli, Bern |
2007 | Un atelier de Paul Wallach, Ed. L’Exemplaire. |
Info
Dominique Evrard
Dominique Evrard was born in 1950 in Lille.
After directing a number of ethnographical films between 1970 and 1980 (including Histoires de vie, commissioned by the Institut National d’Audiovisuel), Dominique Evrard began to concentrate on his own photographic work. Since then, he has become a traveler for whom the world is his workshop. He waits in forgotten and abandoned places for the light to reveal the traces left behind by mankind. His landscapes are fragments of nature which forsake their roots to stimulate our memory – an architecture which, once lit, portrays time and duration.
Since 1988, he has collaborated, along with such luminaries as American sculptor Mark Di Suvero, with "La Vie des Formes," an international center for experimental art that welcome artists from all disciplines, located in Chalon-sur-Saone and in New York.
Dominique Evrard has exhibited his work extensively in France and abroad and has published many books, including Part de l'ombre (Albert Skira, Publisher), Voyages (Benteli), and, most recently, L'atelier du Sculpteur: Paul Wallach, 1994-1999 (Benteli).
www.dominiqueevrard.com
Dominique Evrard was born in 1950 in Lille.
After directing a number of ethnographical films between 1970 and 1980 (including Histoires de vie, commissioned by the Institut National d’Audiovisuel), Dominique Evrard began to concentrate on his own photographic work. Since then, he has become a traveler for whom the world is his workshop. He waits in forgotten and abandoned places for the light to reveal the traces left behind by mankind. His landscapes are fragments of nature which forsake their roots to stimulate our memory – an architecture which, once lit, portrays time and duration.
Since 1988, he has collaborated, along with such luminaries as American sculptor Mark Di Suvero, with "La Vie des Formes," an international center for experimental art that welcome artists from all disciplines, located in Chalon-sur-Saone and in New York.
Dominique Evrard has exhibited his work extensively in France and abroad and has published many books, including Part de l'ombre (Albert Skira, Publisher), Voyages (Benteli), and, most recently, L'atelier du Sculpteur: Paul Wallach, 1994-1999 (Benteli).
www.dominiqueevrard.com